Regulamin sklepu
Poniższy Regulamin określa ogólne warunki sprzedaży obowiązujące w sklepie internetowym dostępnym pod adresem spizarenka.pl, prowadzonym przez Macieja Olecha, Straszydle 272, 36-043 Straszydle, NIP: 8151742181, REGON: 180577085. Działalność gospodarcza jest zarejestrowana w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), prowadzonej przez Ministra właściwego do spraw gospodarki.
I. Definicje i zakres obowiązywania regulaminu
- Regulamin jest obowiązujący dla wszystkich zamówień składanych przez Konsumentów i Przedsiębiorców za pośrednictwem sklepu internetowego www.spizarenka.pl
- Kupujący – osoba fizyczną w tym, w szczególności konsument – w rozumieniu art. 221 kodeksu cywilnego), osoba prawna lub jednostkę organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej;
- Konsument – w rozumieniu przepisu art. 22 Kodeksu cywilnego osoba fizyczna dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Przedsiębiorca – w rozumieniu przepisu art. 43 Kodeksu cywilnego osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
- Inne lub uzupełniające Regulaminy i Ogólne Warunki Handlowe stosowane przez Przedsiębiorców nie znajdują zastosowania.
- Sklep prowadzony jest w celu sprzedaży prezentowanych w nim Produktów. Informacje o prezentowanych Produktach, w szczególności o cenie, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy sprzedaży i nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 kodeksu cywilnego.
- Indywidualne ustawienia komputera mogą powodować różnice pomiędzy wizualizacją Produktu na komputerze Klienta, a rzeczywistym wyglądem Produktu (np. kolor). Opakowania produktów mogą różnić się od siebie w zależności od partii.
- Wszelkie prawa do sklepu spizarenka.pl są zastrzeżone. Powyższe odnosi się między innymi do zamieszczonych elementów tekstowych, graficznych, układów elementów, formularzy. Korzystanie ze sklepu dozwolone jest jedynie w zakresie „dozwolonego użytku” określonego w ustawie z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. Nr 24, poz. 83, z późn. zm.), ustawie z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych (Dz. U. Nr 128, poz. 1402, z późn. zm.) oraz ustawie z dnia 16 kwietnia 1993 roku o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz.U. z 1993 r., Nr 47, poz. 211, z późn. zm.).
2. Zawarcie umowy
- Umowa sprzedaży zostaje zawarta z Maciejem Olech prowadzącym działalność gospodarczą pod firmą Straszydle 272, 36-043 Straszydle, NIP: 8151742181, REGON: 180577085.
- W celu zawarcia umowy należy wykonać co najmniej następujące czynności, z których część może być wielokrotnie powtarzana:
- dodanie do koszyka produktu;
- wybór rodzaju dostawy;
- wybór rodzaju płatności;
- wybór miejsca wydania rzeczy;
- złożenie w sklepie zamówienia poprzez użycie przycisku „Zamawiam i płacę”.
- Zawarcie umowy z Klientem następuje z chwilą przyjęcia zamówienia przez Sprzedającego, o czym sprzedający informuje Kupującego w terminie do 48 godzin od złożenia zamówienia, poprzez wiadomość e-mail z potwierdzeniem zamówienia i zawarcia umowy.
- Kupujący, składając zamówienie powinien umieścić w formularzu wszelkie niezbędne dane, pozwalające na jego poprawną identyfikację, do których należą w szczególności numer telefoniczny oraz adres e-mail. Warunkiem skuteczności złożenia zamówienia, jest wskazanie przez Kupującego wszystkich danych, które pozwalają na jego prawidłową identyfikację.
- W efekcie złożenia zamówienia przez Kupującego oraz potwierdzenia złożonego zamówienia przez Sprzedającego – dochodzi do zawarcia umowy pomiędzy Kupującym, a Sprzedającym. Warunki umowy określa niniejszy regulamin.
- Realizacja zamówienia Klienta płatnego za pobraniem następuje niezwłocznie po zawarciu umowy, za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych po zawarciu umowy i zaksięgowaniu wpłaty Klienta na koncie Sprzedającego.
- Wysyłka przedmiotu umowy następuje w terminie określonym na karcie produktu, a dla zamówień złożonych z wielu produktów w najdłuższym terminie z określonych na kartach produktów. Bieg terminu rozpoczyna się z chwilą realizacji zamówienia.
- Zakupiony przedmiot umowy jest wysyłany wybranym przez Kupującego rodzajem dostawy do wskazanego przez Kupującego w zamówieniu miejsca wydania rzeczy.
- W ramach zakupów w Sklepie internetowym dostępne są – według wyboru Kupującego – następujące formy płatności:
- Przelewy24 – płatność za pomocą BLIK, szybkich przelewów oraz kart. Pobranie należności następuje w momencie akceptacji transakcji przez operatora płatności;
- Za pobraniem przy odbiorze przesyłki – płatność regulowana u przewoźnika
- Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest Przelewy24 – PayPro SA ul. Kancelarska15, 60-327 Poznań
3. Realizacja zamówienia
- Warunkiem realizacji zamówienia jest dostępność danego Produktu w chwili realizacji zamówienia.
- Jeżeli Kupujący jest konsumentem, a sklep nie może zrealizować zamówienia z powodu braku produktu w chwili realizacji zamówienia, – zobowiązany jest – nie później niż w terminie 7 dni – zawiadomić o tym Konsumenta wraz ze zwrotem kwoty uiszczonej przez niego zapłaty. W powyższej sytuacji umowę uważa się za niezawartą.
- Przyjęcie zamówienia do realizacji nastąpi z początkiem pierwszego dnia roboczego, następującego po dniu, w którym zamówienie zostało potwierdzone lub, w którym sklep otrzymał zapłatę za zakupiony Produkt.
- Zamówienie zrealizowane zostanie w terminie od 2 do 5 dni roboczych.
- W razie wystąpienia przyczyn niezależnych, termin realizacji zamówienia może ulec wydłużeniu. W takim przypadku Sprzedający zobowiązany jest niezwłocznie zawiadomić o tym Kupującego oraz wskazać nowy, przybliżony termin realizacji zamówienia. Jeżeli nowy termin nie zostanie zaakceptowany przez Kupującego – może on odstąpić od umowy.
- Realizacja zamówienia dokonywana jest stosownie do sposobu wskazanego w elektronicznym formularzu zamówienia przez Kupującego.
- Koszt przesyłki obciąża Kupującego. Kwota przesyłki jest podawana każdorazowo podczas składania zamówienia i jest zależna od wyboru przewoźnika oraz sposobu płatności.
- Wskazane terminy dostawy mają charakter orientacyjny, a Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności względem Kupujących za ewentualne opóźnienia w realizacji zamówienia, wywołane okolicznościami niezależnymi, w szczególności do opóźnień wywołanych przez dostawców.
4. Odstąpienie od umowy i zwrot towaru
- Odpowiedzialność Sprzedającego względem Kupującego będącego Konsumentem regulowana jest przez przepisy ustawy z dnia 30.05.2014r. O prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r poz. 827) oraz inne przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
- Konsument ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży zakupionego towaru bez podania przyczyny, poprzez złożenie oświadczenia na piśmie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: reklamacje@spizarenka.pl , w terminie 14 dni licząc od dnia otrzymania przesyłki z towarem. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. W przypadku odstąpienia od umowy Kupujący, będący konsumentem powinien dokonać zwrotu produktu na swój koszt w terminie 14 dni licząc od dnia w którym odstąpił od umowy. Zwrotu towaru należy dokonywać na adres Sprzedającego: Spiżarenka – Maciej Olech, Straszydle 272, 36-043 Straszydle
Nie będą przyjmowane przesyłki odsyłane za pobraniem. Konsument odpowiada za każde zmniejszenie wartości zwracanego produktu, odpowiedzialność Konsumenta ma charakter odszkodowawczy. Zakres tej odpowiedzialności jest ustalany w oparciu o porównanie wartości towaru nowego z wartością towaru zwracanego, obliczoną według stopnia zużycia.
- Uprawnienie do odstąpienia od umowy na zasadach określonych w niniejszym regulaminie nie ma zastosowania do podmiotów prowadzących działalność gospodarczą, w tym działalność zawodową, które w ramach tej działalności i na jej potrzeby dokonują zakupu bezpośrednio związanego z tą działalnością w Sklepie internetowym.
- Konsumentowi, dokonującemu zakupu Produktu lub usługi za pośrednictwem Sklepu internetowego, prawo odstąpienia nie przysługuje w przypadkach określonych w Ustawie o prawach konsumenta, tj. w przypadku:
- przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
- przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
- W razie odstąpienia od umowy, Kupujący, zwracając Produkt, proszony jest o dołączenie paragonu.
- Po skutecznym odstąpieniu od umowy przez Kupującego, Sprzedający zwraca Kupującemu jego wpłatę w terminie do 14 dni od otrzymania zwrotu. Zwrot ceny następuje przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument.
- Koszt przesyłki zwrotnej produktu ponosi Kupujący.
5. Rękojmia i postępowanie reklamacyjne
- Reklamacje dotyczące przebiegu transakcji lub zakupionego Produktu należy kierować na adres mailowy: reklamacje@spizarenka.pl
Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać w szczególności: imię i nazwisko Kupującego, adres, login, numer zamówienia, datę transakcji, przedmiot i przyczynę reklamacji, numer konta bankowego i dane kontaktowe.
- Sprzedający w okresie roku od otrzymania towaru przez Kupującego ponosi odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne towaru. Wada fizyczna polega na niezgodności sprzedanego towaru z umową, tj. gdy towar nie posiada właściwości, które powinien mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia albo został wydany kupującemu w stanie niezupełnym oraz inne wady określone w art. 5561 kodeksu cywilnego. Poprzez wadę prawną rozumie się sytuację, gdy towar stanowi własność osoby trzeciej albo jest obciążony prawem osoby trzeciej.
- W przypadku wystąpienia wady towaru, Kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy lub zażądać wymiany towaru na wolny od wad albo usunięcia wady. Kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo o odstąpieniu od umowy, chyba że Prowadzący Serwis niezwłocznie wymieni wadliwy towar na wolny od wad albo wadę usunie. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę towaru na wolny od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady. Jeżeli Kupującym jest Konsument, bieg terminu przedawnienia nie może się zakończyć przed upływem terminu określonego w art. 568 par 1. Kodeksu cywilnego.
- Kupujący nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
- Reklamacje zgłaszane przez Kupującego będą rozpatrywane w terminie do 14 dni od dnia ich zgłoszenia.
- Kupujący zostanie powiadomiony o rozstrzygnięciu zgłoszonej reklamacji za pomocą poczty elektronicznej (e-mail).
6. Polityka prywatności oraz ochrona danych osobowych
- Administratorem danych osobowych Kupujących jest Maciej Olech prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Spiżarenka z siedzibą Straszydle 272, 36-043 Straszydle („Administrator”).
- Dane osobowe Kupującego mogą być przetwarzane na podstawie:
a) niezbędności do wykonania umowy lub do podjęcia działań przed jej zawarciem (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), odrębnie dla celu:
– realizacji zakupów – składania zamówień,
– rejestracji konta Kupującego (jedynie w przypadku wybrania w koszyku zakupowym opcji „Zarejestruj się”);
- obowiązku prawnego w związku z wykonaniem umowy (art. 6 ust. 1 lit. c w zw. z art. 6 ust. 1 lit. b RODO) w celu realizacji zgłoszonych reklamacji;
- odrębnie wyrażonej zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) – dla celów marketingowych Administratora lub realizacji marketingu podmiotów trzecich;
- prawnie uzasadnionego interesu Administratora – dla celów dochodzenia roszczeń Administratora, przeprowadzenia badań satysfakcji.
- Wyrażenie przez Kupującego zgody na przetwarzanie danych osobowych jest dobrowolne, a zgoda na przetwarzanie danych w określonym celu może zostać w każdej chwili wycofana.
- Kupujący ma prawo do: dostępu do treści swoich danych, żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania; wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych w zakresie, w jakim podstawą przetwarzania danych osobowych jest prawnie uzasadniony interes Administratora, w tym do profilowania danych.
- Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze Strony Sklepu Kupujący akceptuje, że w urządzeniu końcowym zostaną zainstalowane pliki cookies, które umożliwiają Usługodawcy świadczenie usług. Więcej informacji na temat stosowania plików cookies można znaleźć w Polityce Prywatności.
- Szczegółowe rozwiązania w zakresie ochrony danych osobowych związanych ze złożeniem zamówienia, ale również korzystaniem ze sklepu przed i po złożeniu zamówienia zawiera polityka prywatności.
7. Postanowienia końcowe
- Regulamin obowiązuje od dnia 01.04.2021 r. i od tego momentu stosowany jest do wszystkich zamówień złożonych za pośrednictwem Sklepu internetowego.
- O zmianach regulaminu i ich zakresie zarejestrowani Kupujący bedą powiadomieni drogą elektroniczną (na wskazany przy rejestracji lub zamówieniu e-mail) lub za pośrednictwem strony internetowej www.spizarenka.pl . Zmiany wprowadzane będą w celu dostosowania regulaminu do obowiązującego stanu prawnego, jak również w wyniku zmian w zakresie właściwości i warunków technicznych prowadzenia sklepu internetowego, w tym w szczególności, związanych z postępem technicznym lub technologicznym; a także zmian w organizacji lub przekształceń prawno-organizacyjnych Sprzedającego.
- Zmiany w regulaminie wywołują skutek – w braku odmiennego zastrzeżenia – od dnia zamieszczenia informacji o zmianie. Nowe postanowienia regulaminu stosowane są do zamówień złożonych po dniu ich wejścia w życie.
- W zakresie nieuregulowanym w regulaminie Sklepu internetowego, stosuje się odpowiednio przepisy Kodeksu cywilnego, ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny oraz ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.